Uddannelsen giver dig kompetencer til at arbejde bredt med indkøb, salg og markedsføring i handelsvirksomheder.
Du får viden om en handelsvirksomheds organisering og styring. Du lærer at vurdere virksomhedens idé, mål og strategi, og du lærer at vurdere driftsøkonomiske problemstillinger og gennemføre markedsanalyser.
Fagområder
Uddannelsen indeholder følgende fagområder:
- Virksomhedens interne og eksterne forhold: Du lærer om virksomhedens interne og eksterne forhold. Der er fokus på analyser af nye tendenser fra marked og samfund og på analyser af virksomhedens økonomiske ressourcer og organisatoriske forhold
- Virksomhedens handelsprocesser: Du lærer om virksomhedens logistiske situation fra indkøb til slutbrugeren. Der er fokus på, hvordan teknologier til salg, markedsføring og supply chain management kan understøtte virksomhedens processer
Der er mulighed for valgfag. Læs mere på uddannelsesstedernes hjemmesider.
Titel
Uddannelsen giver dig titlen handelsøkonom AK. Den engelske titel er AP Graduate in Commerce Management.