Uddannelsen indeholder en kombination af fag inden for kommunikation, erhvervsøkonomi og samfundsforståelse.
Du lærer om kommunikation som noget, der spiller en rolle i alle virksomhedens eller organisationens aktiviteter.
Hovedområder
Centralt på uddannelsen er strategisk kommunikation og virksomhedsforståelse, hvor du lærer at tænke og arbejde langsigtet med kommunikation, herunder bl.a. hvordan virksomheder eller organisationer ved hjælp af ekstern kommunikation opbygger og fastholder deres troværdighed i forhold til omverdenen.
Fag
Under erhvervsøkonomi, kommunikation og praksis lærer du at forstå, hvordan en virksomhed fungerer, og hvilke økonomiske rammer den arbejder inden for. Du vil her have en blanding af fag, der handler om kommunikation, erhvervsøkonomi, ledelse, strategi og virksomhedens omverden og samtid.
Modeller og teorier
Du får også et overblik over de forskellige modeller og teorier, der benyttes, og lærer at analysere og udvikle kommunikationsprocesser. Du kommer hele tiden til at forholde det, du lærer, til den praktiske virkelighed gennem øvelser, cases og praktik.
Titel
Du får titlen bachelor (BSc) i erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation.