Uddannelsen giver dig kompetencer til at producere og koordinere kommunikations- og markedsføringsprojekter, hvor man anvender lyd- og it-baserede medier.
Du får en bred indsigt i brugen af disse medier med særligt vægt på soniske (lydlige) og akustiske forhold.
Opbygning
Professionsbacheloruddannelsen varer 3½ år og består af tre fagområder, specialiseringskurser, et praktikophold på ½ år samt et bachelorprojekt.
Fagområder
De tre fagområder er:
- Lyd i digitale produktioner: Her lærer du bl.a. om lyddannelse og -optagelse og om håndtering og formidling af lyd.
- Lyddesign i kommunikation og markedsføring: Her beskæftiger du dig bl.a. med branding og sonisk identitet (lydbranding) og har også medieteori, hørelære og auditiv analyse.
- Tværfaglige fag: Projektledelse og økonomi, innovation, erhvervsøkonomi samt virksomhedskommunikation og -ledelse.
Valgfag
Specialiseringskurserne er valgfag, der omhandler fx lyddesign til computerspil, innovativ projektudvikling, musikproduktion og medieproduktion.
Titel
Uddannelsen giver adgang til titlen professionsbachelor i lyddesign. Den engelske titel er Bachelor in Media and Sonic Communication.