På uddannelsen i international virksomhedskommunikation i fransk får du først og fremmest mundtlige og skriftlige færdigheder i det franske sprog. Uddannelsen klæder dig på til dels at kommunikere mundtligt på fransk og dels at oversætte og skrive fagsproglige tekster, fx forretningsbreve, salgsbrochurer, produktbeskrivelser, brugsvejledninger, websider og pressemeddelelser.
Grammatik, oversættelse og tekstforfatning
Du bliver undervist i fransk grammatik, oversættelse og tekstforfatning. Du lærer bl.a. at skrive tekster, der er rettet mod specifikke målgrupper, fx i forbindelse med en virksomheds markedsføring af et produkt, der skal sælges i udlandet.
Virksomhedsforståelse
Gennem studiet får du virksomhedsforståelse ved at lære om forskellige organisationsformer og organisationskulturer i store og små virksomheder eller organisationer. Du lærer også om virksomhedskommunikation og interkulturel markedskommunikation og får viden om kultur- og samfundsforhold i Frankrig.
Titel
Uddannelsen giver den akademiske titel BA.