DUEK-afgangsprojekt: Vejledning og samarbejde i grundskolen
Din praksis - hvor arbejder du og hvilken målgruppe vejleder du? Hvilke vejledningssøgende handler dit projekt om?
Jeg arbejder hos UU Aahus med de 14-25-årige som målgruppe.
Problemformulering
Hvilken betydning tillægger lærerne arbejdet med en læringsorienteret vejledningsindsats i skolen – og, på hvilken måde kan en sådan vejledningsindsats, i samarbejde med UU, bidrage til, at eleverne udvikler nysgerrighed og åbenhed ift. muligheder om uddannelse, arbejde og sig selv?
Projektets vigtigste teorier
- Linda Gottfredson - afgrænsning og kompromiser
- Bill Law - karrierelæring og ”community-interactive-thinking”.
- Martin Lackéus - entreprenørskabsundervisning
- John Krumboltz - planned happenstance
- David Andrews/Tristram Hooley - karrierelæringsprogrammer
- Anne Holm-Nordhagen - what if the teachers joined!
- Lene Tanggaard - ”læringsglemsel”