Under uddannelsen arbejder du med definere og illustrere centrale udfordringer ved strategisk virksomhedskommunikation. Du lærer at analysere organisationskultur og at komme med forslag til kommunikations- og organisationsudvikling.
Du får viden om emner som corporate communication, organisationskultur og forandringskommunikation og ledelse.
Uddannelsen giver kompetencer til at analysere, tilrettelægge og løse alle typer af opgaver inden for virksomheders skriftlige og mundtlige kommunikation. Både på dansk og på engelsk.
Opbygning
Uddannelsen består af:
- 6 moduler (45 ECTS)
- 1 masterprojekt (15 ECTS)
Uddannelsen er normeret til at vare 4 semestre og består af obligatoriske kurser og et masterprojekt.
Undervisningen
Hvert modul består af syv undervisningsforløb, hvoraf fire er online undervisning. De resterende undervisningsforløb er tilrettelagt som fremmøde og undervisningen foregår i henholdsvis Odense, Kolding og Slagelse.
Uddannelsessted
Uddannelsen udbydes af Syddansk Universitet.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med et masterprojekt, som også danner grundlag for en mundtlig eksamen
Værd at vide
Du kan tage hele masteruddannelsen eller tilmelde dig enkelte kurser. Tal med uddannelsesstedet om mulighederne.