Strategisk salg og marketing giver dig konkrete værktøjer indenfor salg, marketing, markedskommunikation og branding. På uddannelsens første år arbejder du med markedsforståelse og kundebehov, ledelse af kunderelationer og organisering af virksomhedens salgsfunktion. Du lærer desuden, hvordan indsamling og analyse af data kan give øget kundeindsigt.
Efter endt uddannelse kan du blandt andet foretage markedsanalyser og drive kundeorienteret innovation og forretningsudvikling.
Opbygning
Uddannelsen består af:
- Obligatoriske fag
- Valgfag
- Afgangsprojekt
Undervisning
Undervisningen veksler mellem forelæsninger, seminarer, projektarbejde og en del opgaveskrivning. Den er fortrinsvis tilrettelagt som aftenundervisning og eventuelt med weekendundervisning. Nogle steder udbydes der også online undervisning.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Uddannelsessteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Copenhagen Business School (CBS) i København
- Aarhus Universitet, Business and Social Sciences i Aarhus og Herning
Titel
Gennemfører du hele uddannelsen, giver det adgang til titlen HD (strategisk salg og marketing).
Den engelske betegnelse er Graduate Diploma in Business Administration.