Uddannelsen henvender sig til personer, der opfylder kravene til erhvervsmæssig personbefordring med bus og som har eller søger arbejde som bybus- og/eller rutebilchauffør.
Trafikselskabet, kundeservice og billettering
Fakta
- Navn:
- Trafikselskabet, kundeservice og billettering
- Type:
- Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
- Varighed:
- 2 dage
- Adgangskrav:
- Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
- Økonomi:
- Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
- FKB-nr.:
- 2288
- Fagkode:
- 48900-
-
Mål
Deltageren har, efter gennemført uddannelse, kendskab til organisationsstruktur for områdets trafikselskab og kender de gældende kvalitetskrav, der stilles til vognmænd og chauffører i den kollektive trafik. På denne baggrund kan deltageren: - Selvstændigt foretage normalt forekommende arbejdsopgaver som fører af rutebil.- Gennemføre god og kompetent kundebetjening- Foretage korrekt afregning over for busselskabet Deltageren kan, på baggrund af sit kendskab til de kvalitetskrav, der stilles til vognmænd og chauffører, udføre følgende opgaver i forbindelse med sit arbejde som rutebuschauffør i den kollektive trafik: - Korrekt mikrofonbetjening- Check af rejsehjemmel- Korrekt udstedelse af billetter - Korrekt anvendelse af billetmaskine og -systemer- God og kompetent kundebetjening i forbindelse med billetteringen.- Kvalitetskrav