Kursus

Trafikselskabet, kundeservice og billettering

Kundeservice og billettering for buschauffører.

Fakta

Navn:
Trafikselskabet, kundeservice og billettering
Type:
Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
Varighed:
2 dage
Adgangskrav:
Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
Økonomi:
Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
FKB-nr.:
2288
Fagkode:
48900-

-

Målgruppe

Uddannelsen henvender sig til personer, der opfylder kravene til erhvervsmæssig personbefordring med bus og som har eller søger arbejde som bybus- og/eller rutebilchauffør.

Mål

Deltageren har, efter gennemført uddannelse, kendskab til organisationsstruktur for områdets trafikselskab og kender de gældende kvalitetskrav, der stilles til vognmænd og chauffører i den kollektive trafik. På denne baggrund kan deltageren: - Selvstændigt foretage normalt forekommende arbejdsopgaver som fører af rutebil.- Gennemføre god og kompetent kundebetjening- Foretage korrekt afregning over for busselskabet Deltageren kan, på baggrund af sit kendskab til de kvalitetskrav, der stilles til vognmænd og chauffører, udføre følgende opgaver i forbindelse med sit arbejde som rutebuschauffør i den kollektive trafik: - Korrekt mikrofonbetjening- Check af rejsehjemmel- Korrekt udstedelse af billetter - Korrekt anvendelse af billetmaskine og -systemer- God og kompetent kundebetjening i forbindelse med billetteringen.- Kvalitetskrav

Varighed

2 dage

Økonomi

De fleste AMU-kurser koster et mindre beløb i deltagerbetaling.

Deltagerbetalingen afhænger af din uddannelsesbaggrund. I nogle tilfælde kan den bortfalde.

Du kan søge VEU-godtgørelse til at dække tab af arbejdsindtægt, hvis du opfylder betingelserne.

Se Økonomi under AMU.