Uddannelsen henvender sig til IT-supportere og datateknikere samt andre inden for AMU-målgruppen med tilsvarende kvalifikationer, der skal arbejde med implementering og drift af diverse IT-Services, og som er eller søger beskæftigelse inden for området. Det anbefales, at deltageren inden kursusstart har arbejdet med IT-Service og har kendskab til de opgaver, begreber, faser og processer, der er centrale for administration af IT-Service.
Kursus
IT-Service, implementering og drift
Deltageren kan deltage i implementering og drift af IT-Service, baseret på de processer, funktioner og roller, der, i relation til it-afdelingens daglige IT-Service, indgår i forbindelse med operationel support og analyse, og kan anvende opnået viden om de aktiviteter, metoder og funktioner, der indgår i support- og analyseprocesser, samt vigtigheden af dem, og herunder fordele og ulemper.
Fakta
- Navn:
- IT-Service, implementering og drift
- Type:
- Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
- Varighed:
- 5,0 dage
- Adgangskrav:
- Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
- Økonomi:
- Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
- FKB-nr.:
- 2259
- Fagkode:
- 47973-
-
Mål
Deltageren kan deltage i implementering og drift af IT-Service, baseret på de processer, funktioner og roller, der, i relation til it-afdelingens daglige IT-Service, indgår i forbindelse med operationel support og analyse. Deltageren kan i den forbindelse anvende sin opnåede viden om de aktiviteter, metoder og funktioner, der indgår i support- og analyseprocesser som eventstyring, hændelsesstyring, problemstyring, adgangsstyring, udfyldelse af forespørgsel og service desk. Endvidere kan deltageren anvende sin opnåede viden om fordele og ulemper ved at organisere og optimere driften i henhold til styringsprincipperne.