Kursus

Gæstekommunikation: Hotel og restaurant

Med kurset opnår du viden og færdigheder, som gør dig i stand til at anvende personlig kommunikation ¿ målrettet forskellige gæstetyper i både skrift og tale, så gæsten føler sig velkommen og hørt.

Fakta

Navn:
Gæstekommunikation: Hotel og restaurant
Type:
Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
Varighed:
4,0 dage
Adgangskrav:
Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
Økonomi:
Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
FKB-nr.:
2279
Fagkode:
20824-

-

Målgruppe

Kurset retter sig mod faglærte eller ikke-faglærte med erfaring, der arbejder som receptionist eller tjener på et hotel eller en restaurant, som har kontakt med gæster på en daglig basis.

Mål

Du opnår viden, som gør dig i stand til:- At beskrive forskellige kommunikationsmodeller og -strategier, der er særligt egnede for hotel og restaurationsbranchen.- At redegøre for kommunikationsformer målrettet hoteller og restauranters gæstetyper.På baggrund af denne viden opnår du færdighed i:- At anvende personlig kommunikation i både skrift og tale, så gæsten føler sig velkommen og hørt.

Varighed

4,0 dage

Eksamen

Der er en skriftlig og mundtlig prøve til uddannelsen

Økonomi

De fleste AMU-kurser koster et mindre beløb i deltagerbetaling.

Deltagerbetalingen afhænger af din uddannelsesbaggrund. I nogle tilfælde kan den bortfalde.

Du kan søge VEU-godtgørelse til at dække tab af arbejdsindtægt, hvis du opfylder betingelserne.

Se Økonomi under AMU.