Kurset retter sig mod faglærte eller ikke-faglærte med erfaring, der arbejder som receptionist eller tjener på et hotel eller en restaurant, som har kontakt med gæster på en daglig basis.
Kursus
Gæstekommunikation: Hotel og restaurant
Med kurset opnår du viden og færdigheder, som gør dig i stand til at anvende personlig kommunikation ¿ målrettet forskellige gæstetyper i både skrift og tale, så gæsten føler sig velkommen og hørt.
Fakta
- Navn:
- Gæstekommunikation: Hotel og restaurant
- Type:
- Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
- Varighed:
- 4,0 dage
- Adgangskrav:
- Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
- Økonomi:
- Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
- FKB-nr.:
- 2279
- Fagkode:
- 20824-
-
Mål
Du opnår viden, som gør dig i stand til:- At beskrive forskellige kommunikationsmodeller og -strategier, der er særligt egnede for hotel og restaurationsbranchen.- At redegøre for kommunikationsformer målrettet hoteller og restauranters gæstetyper.På baggrund af denne viden opnår du færdighed i:- At anvende personlig kommunikation i både skrift og tale, så gæsten føler sig velkommen og hørt.