Kurset retter sig mod ikke-faglærte, som har erfaringer med at arbejde i receptioner på hoteller, konferencecentre og andre overnatningssteder, hvor der kommunikeres med gæster.
Kursus
Branchekommunikation: Hotel og konferencecenter
Med kurset opnår du viden og færdigheder, som gør dig i stand til at udarbejde tilbud og bekræftelser korrekt, samt at gøre brug af forskellige digitale medier i forhold til konkrete kommunikationsopgaver.
Fakta
- Navn:
- Branchekommunikation: Hotel og konferencecenter
- Type:
- Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
- Varighed:
- 2,0 dage
- Adgangskrav:
- Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
- Økonomi:
- Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
- FKB-nr.:
- 2279
- Fagkode:
- 20817-
-
Mål
Du opnår viden, som gør dig i stand til:- At beskrive forskellige digitale platforme og deres styrker/begrænsninger ved kommunikation med gæster.- At redegøre for de mest almindelige forretnings- og brancheudtryk i den interne og eksterne korrespondance.På baggrund af denne viden opnår du færdighed i: - At udarbejde skriftlige tilbud og bekræftelser korrekt.- At udføre branchekorrespondance, som gør brug af relevant teknologi i hotelbranchen herunder sociale medier og digitale platforme.