Kurset er udviklet til ufaglærte og faglærte ledere i fitness- og idrætsbranchen, der arbejder med salgsmanagement.
Kursus
Salgsmanagement i fitness- og idrætsbranchen
Efter kurset forstår du, hvordan man igennem strategisk planlægning kan koordinere tiltag og aktiviteter i fitnesscenteret eller idrætsklubben på en måde, så virksomheden opnår varige konkurrencefordele, som sikrer realisering af de opstillede økonomiske mål. Du kan arbejde målrettet med markedsføringskampagner mod specifikke målgrupper med henblik på at øge kendskabet til virksomhedens koncepter og ydelser samt virksomhedens image.
Fakta
- Navn:
- Salgsmanagement i fitness- og idrætsbranchen
- Type:
- Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
- Varighed:
- 3,0 dage
- Adgangskrav:
- Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
- Økonomi:
- Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
- FKB-nr.:
- 2253
- Fagkode:
- 20909-
-
Mål
Deltageren kan definere virksomhedens vision, mission og værdier og på baggrund heraf opstille relevante strategiske og taktiske salgsmål for forretninger i fitness- og idrætsbranchen. Deltageren kan udarbejde en konkurrentanalyse og herudfra opstille operationelle mål og iværksætte aktiviteter, som er økonomisk rentable for virksomheden. Deltageren får kendskab til grundlæggende værktøjer indenfor salgsstrategi og kan udarbejde kampagner, der kan forbedre virksomhedens image og øge kendskabet til virksomheden.