Du får viden og forståelse for fagtermer som marked- og markedsstrategi, segmentering, salgsteknikker og kundeadfærd, og du får indsigt i relevante kommunikationskanaler herunder webbaseret kundekommunikation.
Du lærer:
- at udarbejde situationsanalyser med henblik på at opstille en salgs- og markedsføringsstrategi
- at formulere en sammenhængende markedsføringsindsats over for udvalgte kundesegmenter
- at vurdere et produkt/serviceydelses egenskaber i forhold til salgsarbejdet overfor specifikke kundesegmenter
- at kunne anvende de mest optimale salgsteknikker
- at benytte webbaserede værktøjer i forbindelse med salg af produkter og serviceydelser
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Modulet kan udbydes af:
- Erhvervsakademi Dania i Randers
- Erhvervsakademi MidtVest i Herning
- Københavns Erhvervsakademi
- Professionshøjskolen University College Nordjylland i Aalborg
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole i Odense og Vejle
- Zealand Sjællands Erhvervsakademi
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.