Du lærer om forskellige sociale medieplatforme og deres brugere samt om opbygning af et engagerede fællesskab.
Modulet indeholder emner som:
- Netværkstankegang, kommunikation og engagement
- Influencer-kommunikation og annocering
- Viral kommunikation
- Brugerinvolvering
- Strategi, ledelse og formulering af politikker
- Samspillet mellem betalte, ejede og fortjente medier i markedsføring (paid, owned, earned)
Undervisning
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Uddannelsessteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Copenhagen Business Academy (cphbusiness.dk)
- Erhvervsakademi Dania (eadania.dk)
- Erhvervsakademi Kolding, IBA (iba.dk)
- Erhvervsakademi MidtVest (eamv.dk)
- Erhvervsakademi SydVest (smartacademy.dk)
- Erhvervsakademi Aarhus (eaaa.dk)
- Københavns Erhvervsakademi (kea.dk)
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole (ucl.dk)
- UCN (ucn.dk)
- Zealand - Sjællands Erhvervsakademi (zealand.dk)
Desuden online hos SmartLearning (smartlearning.dk)
Værd at vide
Sociale medier er valgfrit på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling, men kan evt. også indgå som valgfrit modul i andre akademiuddannelser.
Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse.