Du får viden om målgrupper og segmenter, så du i din kommunikation kan tage udgangspunkt i kundens behov, og du får metoder til at strukturere samtalen, så den bliver klar og effektiv.
Du lærer også om strategier til at understøtte kundens beslutningsproces, og om hvordan kommunikationen har indflydelse på kundefastholdelse og -loyalitet.
Modulet indeholder emner som:
- Etik og værdinormer
- Rådgivning og rådgiveransvar
- Konkurrenceteori og -strategi
- Kundesegmentering og -forretning
- Rådgivning og kommunikationsteknikker i praksis - herunder kundepsykologi
Undervisning
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Uddannelsessteder
Modulet kan udbydes af:
- Copenhagen Business Academy (cphbusiness.dk)
- Erhvervsakademi Dania (eadania.dk)
- Erhvervsakademi Kolding, IBA (iba.dk)
- Erhvervsakademi MidtVest (eamv.dk)
- Erhvervsakademi SydVest (smartacademy.dk)
- Erhvervsakademi Aarhus (eaaa.dk)
- UCN (ucn.dk)
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole (ucl.dk)
- Zealand - Sjællands Erhvervsakademi (zealand.dk)
Værd at vide
Rådgivning og kommunikation er valgfrit på akademiuddannelsen i finansiel rådgivning, men kan evt. også indgå som valgfrit modul i andre akademiuddannelser.
Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse.