Modulet giver dig viden om ejendomsmæglerbranchens struktur og samspil med omverdenen. Du lærer bl.a. om strategisk analyse til markeds- og forretningsforståelse samt om den komplekse kundestruktur i ejendomsmæglerbranchen.
Du får bl.a. forudsætninger for at:
- forholde dig til markedet og gennemføre analyser af branchen og virksomhedens konkurrenter
- vurdere virksomhedens kunder og deres købsadfærd og anvende din indsigt analytisk
- analysere virksomheden og identificere dens kernekompetence og evne til at skabe værdi for sine kunder – og vurdere virksomhedens position i markedet
- gennemføre en samlet situationsanalyse for virksomheden, herunder fremhæve kritiske områder og fordelagtige udviklingsmuligheder
- identificere de vigtigste indsatsområder på baggrund af en situationsanalyse og foreslå nye tiltag
- anvende digital kommunikation i virksomheden og bidrage til markedsføring og digital markedskommunikation
- udarbejde en konkret og praksisnær handlingsplan for virksomhedens digitale markedsføring
Undervisning
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Uddannelsessteder
Modulet kan udbydes af:
- Copenhagen Business Academy (cphbusiness.dk)
- Erhvervsakademi Dania (eadania.dk)
- Erhvervsakademi Kolding, IBA (iba.dk)
- Erhvervsakademi MidtVest (eamv.dk)
- Erhvervsakademi SydVest (smartacademy.dk)
- Erhvervsakademi Aarhus (eaaa.dk)
- UCN (ucn.dk)
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole (ucl.dk)
- Zealand - Sjællands Erhvervsakademi (zealand.dk)
Værd at vide
Markeds- og forretningsforståelse af ejendomsmæglerbranchen er valgfrit på akademiuddannelsen i finansiel rådgivning, men kan evt. også indgå som valgfrit modul i andre akademiuddannelser.
Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse.